Drogi czytelniku. Poniżej znajdziesz linki do różnych dziedzin związanych z zasadami obowiązującymi na moim blogu. Zapoznanie się z nimi z pewnością pomoże w uniknięciu niepotrzebnych nieporozumień.

ZASADY WSPÓŁPRACY | ZASADY KOMENTOWANIA | POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZASADY WSPÓŁPRACY

W związku z coraz częściej pojawiającymi się pytaniami o możliwość współpracy, w tym miejscu przedstawiam zasady, którymi kieruję się ja oraz wszystkie podmioty zainteresowane współpracą. Do przestrzegania poniższych praktyk zobowiązują się również wszyscy współpracownicy Viniculture.pl

Przy okazji zachęcam też do zapoznania się z innymi stronami www, które traktują na tematy takie jak transparentność dziennikarska czy też ogólne zasady współpracy.

REKLAMA

  • Na blogu Viniculture.pl mogą pojawić się reklamy w dwóch różnych formach – wizualnej i tekstowej. Są one płatne dla reklamodawców, dzięki czemu konsumenci za darmo mają dostęp do całej zawartości strony.
  • Każda z form reklamowych wyceniana jest oddzielnie, na życzenie Klienta na podstawie zapytania skierowanego przy pomocy formularza kontaktowego na stronie Kontakt.
  • Reklama tekstowa może występować w dwóch postaciach: reklama Google Adsense – linki tekstowe, wyświetlane automatycznie, dobierane do zawartości przeglądanej strony oraz artykuły sponsorowane, zawsze oznaczone w pierwszym akapicie strony jako „ARTYKUŁ SPONSOROWANY”.
  • Bez względu na formę, wszystkie linki do innych stron www, które są reklamą, są oznaczone wyraźnie w taki sposób, by użytkownik wiedział, że jest to reklama.
  • Linki do stron nie oznaczone jako reklama są subiektywną opinią autora, który może odwoływać się do dowolnych źródeł (o ile nie stoi to w sprzeczności z obowiązującym prawem lub też autor nie zgadza się na umieszczenia odniesienia do swojej strony).

WINA

  • Viniculture.pl umieszcza TYLKO oceny zdegustowanych przez siebie win. Oznacza to, iż na blogu nie są dopuszczone do publikacji wina, których autor nie testował.
  • Większość ocenianych win została zakupiona przez autora recenzji, z własnych środków.
  • Jeśli jakieś wina nie zostały zakupione, ale wysłane z prośbą o recenzję, to internauta zostanie o tym powiadomiony w części „Informacje dodatkowe” notatki danego wina.
  • Importerzy/sklepy/producenci zainteresowani oceną proszeni się o skorzystanie z formularza kontaktowego.
  • Wysyłający wino sam pokrywa koszt dostawy.
  • Wysyłający nie ma wpływu na ocenę.
  • Próby wpływania na opinię autora, zostaną opublikowane na portalu jako przykład nieetycznej postawy.

MIEJSCA

  • Viniculture.pl umieszcza oceny TYLKO tych miejsc, które zostały odwiedzone przez autora. Rekomendacje i oceny lokali na podstawie przygotowanych wcześniej i przesłanych materiałów nie będą publikowane.
  • Większość lokalizacji ocenianych jest, nie na podstawie zaproszenia, ale własnych eksperymentów kulinarno-sklepowych.
  • Zainteresowani oceną proszeni są o korzystanie z formularza kontaktowego.
  • Jeśli wizyta odbyła się na koszt zapraszającego, to każdy internauta w części „Informacje dodatkowe” zostanie o tym fakcie poinformowany.
  • Zapraszający nie ma wpływu na ocenę lokalizacji; negatywne opinie zostaną opublikowane obok rzetelnego opisu miejsca.
  • Jeśli dane „Miejsce” ma ukazać się w formie „Artykułu sponsorowanego” to internauta zostanie o tym powiadomiony w pierwszym akapicie tekstu. W przypadku tej formy reklamy, dopuszczone jest publikowane materiałów przygotowanych przez Klienta.
  • Każde z ocenionych miejsc, może być dodatkowo ocenione przez każdego internautę, poprzez dodanie „gwiazdki” na dole artykułu oraz komentarz pod nim w formie tekstowej.

WYWIADY

  • Przed publikacją każdego artykułu, zostanie on wysłany zainteresowanej osobie w celu weryfikacji i z prośbą o autoryzację.

INNE

Jeśli zapraszasz mnie na organizowaną degustację, to powtarzając powyższe stwierdzenia, przyjmujesz do wiadomości oraz akceptujesz fakt, że zamieszczona opinia:

  • nie zostanie z Tobą uzgodniona przed publikacją, musisz się zatem liczyć również z nieprzychylnymi opiniami
  • jeśli event był płatny, a autor znalazł się na nim bez konieczności uiszczania należności, to taka informacja pojawi się na stronie

[↑wróć na górę strony↑]

ZASADY KOMENTOWANIA

Wszystkie posty na stronie mają udostępnioną opcję dodania komentarza. Dodać komentarz może każdy z czytających. Główne zasady działania komentarzy określa tzw. netykieta, czyli zbiór zasad przyzwoitego zachowywania się w Internecie.

Oto moje sugestie związane z pisaniem komentarzy:
* najpierw pomyśl, potem pisz.
* pisz najlepiej na temat.
* diabeł tkwi w szczegółach – dbaj o poprawność stylistyczną, interpunkcyjną i ortograficzną Twoich wypowiedzi.
* nie czyń drugiemu, co Tobie nie miłe czyli – nie obrażaj innych osób.
* nie atakuj personalnie swoich rozmówców.
* nie podszywaj się pod inne osoby.
* jeśli to tylko możliwe, nie bądź anonimowy.

Usunę te komentarze, które:
* zawierają linki do stron WWW naruszających prawo lub dobre obyczaje
* zawierają dane osobowe czy teleadresowe
* są reklamą
* są spamem
* nawołują do agresji
* są niestosowne w kontekście informacji o śmierci osoby publicznej bądź prywatnej

Pamiętaj że nie należy publikować komentarzy, które naruszają prawo za ich treść można ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną. Są to komentarze, które:
* zawierają wulgaryzmy (art. 3 Ustawy o języku polskim z dnia 7 października 1999r.);
* propagują środki odurzające, narkotyki (art.1 Ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii z dnia 24 kwietnia 1997r.);
* obrażają osoby publiczne (art. 23 Kodeksu cywilnego);
* obrażają inne narodowości, religie, rasy ludzkie (art. 23 Kodeksu cywilnego oraz art. 194 – 196 Kodeksu karnego);
* zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby (art. 23 Kodeksu cywilnego);
* przyczyniają się do łamania praw autorskich (Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994r.).

[↑wróć na górę strony↑]
POLITYKA PRYWATNOŚCI

Polityka Prywatności Viniculture.pl

Korzystając z bloga Viniculture.pl, akceptujesz zasady Polityki Prywatności opisane w tym dokumencie. Właściciel bloga Viniculture.pl zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w polityce. Każdą osobę korzystającą z naszego portalu obowiązuje aktualna Polityka Prywatności.

Jakiekolwiek wprowadzane zmiany nie wpływają na podstawową zasadę: Viniculture.pl nie sprzedaje i nie udostępnia osobom trzecim danych personalnych lub adresowych użytkowników swojego portalu.

Jeśli nie zgadzasz się z poniższym dokumentem Polityki Prywatności bloga Viniculture.pl, prosimy o nie odwiedzanie naszego serwisu oraz nie zapisywanie się na bezpłatny newsletter.

1. Jakie dane są zbierane?

a. Dane zbierane podczas konkursów

Aby mieć możliwość skorzystania z niektórych funkcji naszego portalu będziesz musiał podać swoje dane osobowe w celu odbioru i identyfikacji osoby wygrywającej w konkursie. Zapytamy Cię o imię, nazwisko, adres e-mail.

b. Dane zbierane automatycznie

Podczas wizyty na stronie internetowej, automatycznie zbierane są dane dotyczące Twojej wizyty, np. Twój adres IP, typ przeglądarki, nazwa domeny, rozdzielczość ekranu, itp.

2. W jaki sposób wykorzystujemy Twoje Dane?

a. W żadnym wypadku nie będziemy sprzedawali danych zbieranych o Tobie podmiotom trzecim.

b. Dane zbierane automatycznie mogą być użyte do analizy zachowań internautów na naszej stronie, mierzenia częstotliwości i długości wizyt, geolokalizacji czy też personalizacji zawartości naszego serwisu. Dane te są zbierane automatycznie o każdym użytkowniku odwiedzającym nasz portal.

c. W przypadku kontroli Generalnego Inspektoratu Ochrony Danych Osobowych, Twoje dane mogą zostać udostępnione pracownikom Inspektoratu zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych.

d. W przypadku naruszenia zasad korzystania z naszego portalu, naruszenia prawa lub gdyby wymagały tego przepisy prawa, możemy udostępnić Twoje dane organom wymiaru sprawiedliwości.

3. Wykorzystanie ciasteczek („cookies”)

a. Niektóre obszary bloga Viniculture.pl mogą wykorzystywać cookies, czyli małe pliki tekstowe wysyłane do komputera internauty identyfikujące go w sposób potrzebny do uproszczenia lub umorzenia danej operacji.

b. Cookies są nieszkodliwe ani dla komputera ani dla jego użytkownika i jego danych.

c. Warunkiem działania cookies jest ich akceptacja przez przeglądarkę i nie usuwanie ich z dysku.

d. Ciasteczka nie zawierają żadnych danych osobowych.

4. Partnerzy

a. Polityka Prywatności nie dotyczy serwisów i firm, których dane kontaktowe podane są na bloga Viniculture.pl.

5. Niezapowiedziane wiadomości

a. Viniculture.pl zastrzega sobie prawo do wysyłania niezapowiedzianych wiadomości osobom, których dane kontaktowe posiada i które zgodziły się z Polityką Prywatności.

b. Pod pojęciem niezapowiedzianych wiadomości Viniculture.pl rozumie informacje odnoszące się bezpośrednio do bloga (np. zmiany, wewnętrzne promocje), niekomercyjne listy (np. życzenia, komentarze osobiste itp.) oraz informacje komercyjne, których wysyłka została opłacona przez klientów Viniculture.pl.

c. Podmioty zlecające komercyjne mailingi nie mają wglądu w dane kontaktowe osób znajdujących się na listach adresowych Viniculture.pl.

d. Informacje komercyjne są filtrowane w stopniu w jakim jest to możliwe, ograniczana jest ich objętość i wysyłane są sporadycznie.

6. Inne formularze

a. Formularze znajdujące się gościnnie na bloga Viniculture.pl i dotyczące usług, produktów, serwisów i czasopism nieobsługiwanych przez Viniculture.pl nie podlegają Polityce Prywatności.

7. Wyłączenie Odpowiedzialności

a. Viniculture.pl zostało stworzone w celu krzewienia kultury picia wina oraz dzielenia się wiedzą i doświadczeniem. Nie powinno się bezwarunkowo korzystać z rekomendacji, które udostępniamy. Zawsze pamiętaj, aby dany tekst dokładnie przeczytać i szczegółowo przeanalizować, gdyż może nie być stosowny do Twojej sytuacji, ewentualnie skonfrontuj z innymi podobnymi publikacjami.

b. Opinie wyrażone przez społeczność w komentarzach lub w inny sposób nie zawsze są zgodne z opinią Viniculture.pl.

c. Viniculture.pl nie bierze na siebie odpowiedzialności za zamieszczone reklamy. Kupujący powinien być ostrożny odpowiadając na reklamę, bądź wysyłając pieniądze. Jednocześnie zapewniamy, że dopełnimy wszelkich starań by pojawiający się reklamodawcy byli wiarygodnymi partnerami.

8. Zmiany naszej Polityki Prywatności

a. Zastrzegamy sobie prawo zmiany powyższej Polityki Prywatności poprzez opublikowanej nowej Polityki Prywatności na tej stronie.

9. Kontakt

a. Firma zbierająca dane: Viniculture.pl ul. Korotyńskiego 20/36, 02-123, Warszawa

b. W razie dodatkowych pytań dotyczących ochrony prywatności, prosimy o kontakt korzystając następującego adresu: kontakt [@] viniculture.pl.

[↑wróć na górę strony↑]