AppellationAmerica.com kończy swoją działalność
31 poniedziałek maj 2010
Napisał Maciek Gontarz na temat News
Tagi
appellation america, appellationamerica, appellationamerica.com, jancis robinson, kaliforia, oregon, waszyngton
Udostępnij na:
TweetAppellationAmerica.com to serwis internetowy, który od sześciu lat dostarczał treści edukacyjnych dla konsumentów na temat ponad 300 oficjalnie uznanych regionów winiarskich Stanów Zjednoczonych. W połowie sierpnia zaprzestanie dodawania treści i umrze śmiercią powolną.
Na ten fakt ma wpływ kilka czynników, związanych z recesją na rynku – spadek wydatków reklamowych, do tego należy dodać wysokie koszty operacyjne (płace dla korespondentów, fotografów czy ilustratorów). Również brak większego zainteresowania ze strony konsumentów amerykańskich innymi regionami niż Kalifornia, Oregon czy Waszyngton czy odejście z firmy Rogera i Adama Dial, którzy byli założycielami – to wszystko i wiele innych czynników mogło doprowadzić do załamania się stabilności serwisu internetowego.
W uproszeniu można powiedzieć, że AppellationAmercia nie była w stanie zmonetaryzować zawartości swojej strony jako wiedzy i marki samej w sobie.
Serwis od strony wiedzy winiarskiej i znajomości technologii internetowych był przygotowany bardzo dobrze, wykorzystane były możliwości Google Maps z pozaznaczanymi winnicami, informacje na temat szczepów prowadziły do serwisów lokalnych. Wszystko było dobrze zorganizowane. Wciąż wszystko tam jest, tylko pytanie brzmi: Jak długo jeszcze przetrwa?
www.AppellactionAmerica.com wciąż jest dostępny, z miesięcznym dostępem za opłatą 4,95 USD oraz rocznym 49,95 USD. Tylko czy serwis nie zasilany wciąż coraz to nowymi treściami ma szansę na utrzymanie?
CEO Tom Welch powiedział w wywiadzie z magazynem Wines&Vines, że strona internetowa będzie wciąż funkcjonowała jako archiwum wiedzy dotychczas zgromadzonej, bazy danych nie zostaną naruszone, a program degustacji „Best-of-Appellation” będzie wciąż kontynuowany.
Sytuacja podobna jest do tej z 2001 roku, kiedy to z powodu bańki związanej z tak zwanymi dotkomami „dot.com” zamknięto serwis internetowy WineToday.com, który powstał w 1998 roku i był częścią New York Times. Jak na tamte czasy kontent serwowany przez WineToday.com był przełomowo-nowatorski; streamingi video z eventów winiarskich prezentowane w czasie rzeczywistym czy też kamery internetowe zamontowane w winnicach w czasie zbiorów (w tym Château Lynch Bages) – to był ich chleb powszedni. 3000 winiarni miało tam swoje profile, dostępnych było 7000 not degustacyjnych win; wszystko dostępne przez Palm PDA, czyli przez urządzenia mobilne. Wszystko za darmo! Jednak New York Times wyciąga wtyczkę serwera i kończy działalność tegoż serwisu. Taka strata, tak cennego kontentu!
Miejmy nadzieję, że los AppellationAmerica.com będzie inny niż WineToday.com. Choć jego przetrwanie wciąż stoi pod znakiem zapytania.
Źródło: JancisRobinson.com
Podobne
wpisy